دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

گرچه هفتادمین مراسم اهدای جوایز تونی (معادل اسکار در دنیای تئاتر) تحت‌تأثیر حادثه تروریستی اورلاندو قرار گرفت اما درخشش ۴ بازیگر رنگین‌پوست و اهدای ۱۱ جایزه به نمایش موسیقایی «همیلتن» شبی خیال‌انگیز برای دوستداران تئاتر رقم زد.

سینما

به گزارش همشهري، هميلتن براي رسيدن به ركورد 12جايزه نمايش «تهيه‌كنندگان» يك جايزه توني كم‌آورد. با اين حال، سود هفتگي 600هزار دلاري و به فروش رسيدن بليت‌هاي آن به قيمت‌هاي چند هزار دلار، نام اين نمايش موسيقايي را در تاريخ تئاتر آمريكا و برادوي به ثبت رسانده است. لين-مانوئل ميراندا هنرمند 36ساله آمريكايي همه‌كاره اين نمايش است كه از بيش از يك سال پيش روي صحنه رفته و اجراي آن همچنان با موفقيت ادامه دارد.

هميلتن كه داستان زندگي الكساندر هميلتن يكي از بنيانگذاران سرزمين آمريكا را روايت مي‌كند، جوايز توني را در بخش‌هاي بهترين نمايش موسيقايي، بهترين موسيقي متن، بهترين بازيگران زن و مرد، بهترين طراحي لباس، بهترين كارگرداني و... به‌دست آورد. ميراندا در سال‌جاري ميلادي جايزه پوليتزر بهترين نمايشنامه و جايزه گرمي بهترين آلبوم موسيقي براي تئاتر را هم با هميلتن به سياهه جوايز خود افزوده بود.

از ديگر نكات برجسته هفتادمين دوره مراسم اهداي جوايز معتبر توني، مي‌توان به ركوردشكني فرانك لانگلا اشاره كرد. اين بازيگر 78ساله آمريكايي براي بازي در نمايش «پدر» برگزيده شد تا در كنار بويد گينز به دومين بازيگر تاريخ با 4جايزه توني تبديل شود. او براي رسيدن به اين افتخار ستاره‌هايي چون گابريل بايرن و جف دنيلز را پشت سر گذاشت. بايرن هنوز موفق به بردن توني نشده كه از آن به‌عنوان معادل اسكار در دنياي تئاتر ياد مي‌شود.

برخلاف مراسم اسكار كه در 2سال اخير به صحنه يكه‌تازي بازيگران سفيدپوست تبديل شده، مراسم اهداي جوايز توني امسال محل درخشش ستاره‌هاي رنگين‌پوست به‌ويژه در بخش نمايش‌هاي موزيكال بود. جيمز كوردن مجري مراسم هم در بخشي از برنامه خود به اين موضوع اشاره كرد و گفت: «اينجا كاملا شبيه اسكار است... فقط از نظر تنوع نژادي. البته تنوع آنقدر زيادشده كه دونالد ترامپ تهديد كرده است يك ديوار دور سالن مي‌كشد!»

ديگر برنده بزرگ توني 2016«انسان‌ها» بود كه 4جايزه ازجمله بهترين نمايش را از آن خود كرد. اين نمايش كاري است از استفن كارام هنرمند 36ساله كه زندگي يك خانواده را تحت فشارهاي عاطفي و اقتصادي روايت مي‌كند. جسيكا لنگ بازيگر قديمي سينماي هاليوود هم براي بازي در «سفري از روز طولاني به شب» نخستين جايزه توني خود را برد. اين بازيگر 67ساله 2جايزه اسكار در كارنامه دارد.

کد خبر 336948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha